Livet är underbart........

.....eller är det det?? Jag återkommer till det om en stund.

Först vill jag be om ursäkt för att jag inte skrev något här igår. Hade hel tenkelt ingen lust till att sitta vid datorn. Så blir det ibland.
Jag fick städat syrummet igår, men det tog emot. Nu är det gjort, så nu har jag inte det hängande över mig. Men det finns så mycket mer som skulle behövas städas. Det får bli en dag nästa vecka. För imorgon har jag inte tid till det. Ska på vattengympa på förmiddagen, sen åker jag till Ystad för att lämna lite oriflamekataloger och gå en sväng på stan.
Idag har jag inte fått gjort så mycket. Känns som om jag håller på att dra på mig en förkylning, fryser, svettas och har en konstig huvudvärk. Har iofs haft två "killar" här på besök på förmiddagen. Killar och killar, det var sotaren och hans assistent. Nu är skorstenen och pelletspannan godkännda för ytterligare ett år framåt. Det var även en brandkollsinspektion. Så den en sotaren sprang runt i de rummen där skorstenen går igenom, samt att han skulle upp på vinden och kolla. Allt så bara bra ut =))

Nu åter till början.

Är livet verkligen underbart?? Ja, man kan ju undra. När älsklingen kom hem så tyckte jag verkligen inte att livet vart underbart. Han var på ett j'vla humör. Minsta lilla man sa till honom så fräste han tillbaks. Inte det bemötandet man ville ha, efter en ensam dag. Tydlingen så hade han haft en skit dag på jobbet. Men det behöver för det inte gå ut över mig, grrrrrrr............ Nu är ha nere i källaren och städar undan lite efter sotarna, blev lite sot på golvet. Hoppas att han hittar tillbaks till sitt normala jag igen. För jag pallar inte med hans dåliga humör, helst inte när jag själva inte är på topp. Får väl se till att inte göra något som han ogillar hihihihi.

Nej, nu ska jag gå och titta på handboll. Hoppas hoppas att Sverige vinne över Kroatien. Det skulle vara hur kul som helst, eftersom Kroatien har hemmaplan.

Skriver kanske senare.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0