Förbannad, ilsken och allt annat man kan vara

Var för en stund sen på apoteket och skulle hämta ut lite mediciner. Ringde igår till VC för att förnya en del recept bla bla på mina Citodon, som jag tar för min huvudvärk. Men fanns det några Citodon till mig idag??? Nehe, den jävla läkaren hade skrivit ut Ibumetin istället. Släng dej iväggen om du tror att det hjälper. Då kan jag lika bra ta Panodil. Och för den delen så tål jag inte Ibumetin. Vi som är astmatiker och allergiker ska hålla oss borta från Ibumetin och Ipren, då de kan utlösa en allergiskreaktion.
Nu har jag suttit i 30 min i telefonkö för att komma fram till VC. Men det är fan stört omöjligt. Mitt könummer var 7 när jag startade, det gick snabbt ner till 4. Efter att ha haft könummer 4 i ca 25 min gav jag upp för tillfället. Men tro inte att jag kommer att ge upp att få tag på dem. Det är inte med glädje som jag tar mina mediciner, det är för att klara av min vardag. Tro nu inte att jag är läkemedelsberoende, för det är jag inte. Det kan gå mer än en vecka mellan gångerna som jag måste ta Citodonen. Idag är en sådan dag som jag behöver dem. Men försöker i det längsta att inte ta dem.
Jag blir så förbannad när man inte får det som man behöver. Tycker även att dom skulle kunnat informera om att det inte blev det jag begärde utan en annan medicin, som dessutom är receptfri. Skulle jag mot all förmodan använda Ibunmetin kan jag ju köpa dem utan att blanda in VC. Snacka om att dom gör sitt bästa för sina patienter, VILKET JÄVLA SKÄMT!!!!!

Vad skönt det var att får ur sig ilskan. Känns lite bättre nu.

Nej, nu ska jag hänga upp tvätten sen ta en dans med dammsugaren. Sen är det tid att fixa middagen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0