I chock

Satt och tittade på Lyxfällan tidigare ikväll. Blev chockad när jag fick höra hur mycket som famlijen hade i SMS-lån. Så hemskt att hamna i den fällan. Men det är nog lättare att göra det idagens samhälle. All denna shoppinghysteri som försigkommer. Inte konsigt att man får stora ekonomiska problem. För har man inte pengarna så köper man på kredit. Ryser av bara tanken. Nåja, vi kanske sitter där en dag med sådana avbetalingar. Hoppas verkligen inte, men man vet aldrig. Jag hoppas verkligen att alla inser hur lätt det är att hamna i låneträsket. Vem som helst kan göra det, fattig som rik. Det gäller till att ha karatär till att motstå och inse att finns det inga pengar på kontot så får jag vänta med att handla tills jag har sparat ihop till det. Lättare sagt än gjort, jag vet det.

Själva så skulle jag inte kunna gå och ta ett lån för att sedan tex gå och boka en härlig semester resa. För mig känns det inte rätt att åka på semester på lånade pengar. Nej, då får det vara tills jag har dom pengarna. Just nu försöker jag få ihop pengar så att jag kan åka ner till min syster i Schweiz, men det får ta den tiden det tar. Men förhoppningsvis så finns pengarna där till sommaren.

Okej, visst har vi lån, men det är på huset och bilen. Sådana saker är det helt ok att låna till. För skulle man spara ihop till ett hus, så skulle man nog aldrig bli klar med det sparandet. Inte jag ialla fall.

Detta är helt och hållet mina åsikter. Har ni andra andra åsikter så accepterar jag dem. För alla så är vi olika.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0