Mysig hemmakväll

Sorry att jag inte har skrivit något innan idag. Det har helt enket inte funnits tid till det, fast jag slutat tidigt idag. Sen jag åkte från jobbet så har det gått i ett. Jag har varit på vattengympa, lämnat blodprover, handlat och röjt undan. Men nu är det lungt och skönt.

Vi har precis tittat på Biggest looser på kanal 5. Nu ska jag se på tv3. Dom ska visa en dokumentar om en flicka som är 16 år, men mentalt är hon bara 6 månader. Jag kan absolut inte försetälla mig hur det är för henne.  Tänk att vara 16 år och inte väga mer än 8 kg och vara som en baby. För mig är det en hemsk tanke. Men det viktigaste är att hon är älskad av sin familj.

Vad har jag annars gjort på jobbet? Som vanligt har det varit minneslek. Men där emellan har jag hunnit att hjälpa till med att klä julgranen. Den blev så fin så =) Jag har även suttit med lite klipp och klistra. Det var bilder till sagan Guldlock och de tre björnarna. Bilderna kommer under berättelsens gång att sättas upp på en "filt"tavla. Jag vet att det är uppskattat av barnen i förskoleklassen.

Förutom att sitta och titta på TV, så slinker det ner lite godis. Inte bra, men ack vad gott det är.

Nej, nu har jag inget mer att skriva. Nu kommer jag att ta tag i min stickning. Vill ju bli klar med filten innan älsklingens systerbarn kommer nästa månad.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0