Det hjälpte ;)

Först vill jag börja med att ge svar till dig anonyma. Visst vet jag att min trötthet inte blir böttre av att vara negativ. Men ibland så måste man få vara det. Jag kan inte vara på topp alltid. Sen vet jag varför jag är trött. Det beror inte på att jag lägger mig för sent. Nej, min trötthet beror på min reumatism. Jag har jämt och ständigt on i de flesta av mina leder. Det är så att jag inprincip vaknar varje gång jag behöver vända på mig om nätterna, och det är ett antal gånger. Men för mig är det bara till att försöka gilla läget. Jag vill absolut inte att någon ska tycka synd om mig för att jag har ont. Jag vet att det rinns dom som har det värre än mig. Jag hoppas att du nu kan förstå varför jag gnäller och är negativ från och till.

Det hjälpte att gnälla om min trötthet igår. Idag är jag mycket piggare än vad jag varit på länge. Jag har fått sova helt ostört inatt =) Vilken lycka det är. Jag hoppas att detta kommer att hålla i sig  ett bra tag nu.

Igår fick jag/vi skickat alla våra julkort. Det blev även inhandlat lite julklappar. Nu har vi "bara" tre julklappar kvar. Vi har även börjat att titta på vad vi ska beställa för mat till nyår. Så jag tycker att vi börjar komma igång med "att göra listan", som jag skrev någon gång förra veckan. Nu är det den tråkiga städningen som ska tas tag i. Men vem dör av lite skit i hörnen? Inte vi i allafall.

Idag var det inget kul att köra till skolan. Jag hatar verkligen att köra bil när det är snöslask och glatt. Men det är bara till att "lätta" på gasen och ta det försiktigt. Tyvärr så är småvägarna uta på landet där jag bor inte dom roligase att köra, då snöröjningen inte är helt ok på dem. Men jag kom fram helskinnad och det är det som är det viktigaste. Det tog lite längre tid att köra, men det gjorde mig inget.

Ikväll så ska jag till Ystad på handboll. Om det nu blir någon, för "våra" motståndare har långt att åka. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir av. Jag är väldigt taggad för att se matchen. Skulle jag inte varit på handboll så skulle jag varit på skolan ikväll. Det är personalfest där. Tänk om man kunde klona sig för att vara på båda ställena samtiditgt. Vad bra det skulle vara. För jag vill vara på båda ställena. Men nu blev det så att jag valde det som varit inbokat sedan länge för mig. Personalfesten blev inbokad i fredags. Det kommer fler personalfester det vet jag.

Nu sitter jag på minnesleken. Eleverna har utvecklats jättemycket under dessa veckorna som dom haft den. Det är så kul att följa deras framsteg. Till våren är det nya elever som ska ha minnesleken. Så då blir det nya tag med nya krafter för oss alla.

Nej, nu ska jag koncentrera min på eleven.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0