Ännu mera snö

När jag vaknade upp imorse så hade det kommit ännu mera snö. På tre dygn har det nog kommit strax under 1 meter snö. Det är många många år sen vi hade så mycket snö här nere i södra skåne. Det är bara till att passa på att njuta av vädret. Jag älskar verkligen snö, men i måttlig mängd. Det har nästan kommit för mycket nu.

På den gatan som vi bor på har vi nästintill varit inne snöade. Den kommunala snöskottningen har varit urkass. I fredag skottades det på gatan, men sen har inget hänt på den fronte förrän i eftermiddags. Hade det inte blivit plogat idag, så hade vi inte kunnat köra till våra jobb imorgon. Vi hade helt enkelt suttit fast i snön. Men som det ser ut nu så kommer vi att åka till jobben imorgon.

Förutom skottning idag så har jag tvättat. Älsklingen har mekat med värmen i min golf. Det är den bilen som älsklingen kör till jobbet. Han tycker att jag ska köra den största och "säkraste" bilen. Det är väldigt omtänktsammt av honom.

Nej, nu ska jag bjuda på lite bilder från dagens snöskottning.

Älsklingen i skottnings tagen =)




Vår snälla hjälpsamma granne


Husse och Roy

Roy busar i snön. Han äääälskar det =))

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0