Orkar inte mer

Nu orkar jag inte med värmen mera. Håller på att bli knäpp av den. På jobbet så blir jag bara dyngsur av svett. Behöver inte röra på mig för att svettas. Nej, nu vill jag ha svalare väder så att jag kan börja fungera normalt igen.

Dagen på jobbet har varit som igår. Mycket att göra men inte behövt stressa. Vi har varit ett bra gäng som jobbat bra tillsammans. Vi har hjälpts åt där det har behövts. Det är så det ska vara. Jag hoppas att detta var sista helgen med mycket att göra (jobbar igen om två veckor). Men iofs så är det väl nu som tyskarna har sin semester, jag har ingen koll. Ja, ja det får bli som det blir.

När jag kom hem från jobbet så låg älsklingen i poolen, så jag gjorde honom sällskap. Så skönt det var att svalka av sig. Det var så att hjärnan började fungera normalt igen. Iofs så tyckte jag att det var SVINKALLT (25 grade), men det var väl för att min kropp var överhettad. Jag tog ett snabb dopp. Började faktiskt att frysa. Då var det bättre att gå och svepa in sig i badlakanet. Därefter drog jag mig mot hallonen. Vad gudomligt gott det är att smaska i sig hallon direkt från busken.

Nej, nu känner jag hur ögonen börjar att bli tunga. Kommer nog inte att vara uppe så länge till.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0