Nu rör det på sig

Idag har jag fått en härligt positiv överraskning. Nu är ni nyfikna va??? Ja, här kommer det. Jag har inte vägt så lite i år som jag gör nu, wieeeeeeeee. Totalt så har jag gått ner 9 kg under året. Jag är otroligt stolt över det. Det är till och med bättre än när jag var med i viktväktarna, då gick jag ner ca 6 kg på ett år. Nu känns det att jag är back on track igen. Det är bara mina matvanor som ska bli bra igen. Har slarvat något otroligt nu under sommaren. Så i september drar jag jag igång med LCHF igen. Är väldigt taggad på att köra igång igen.

Något annat som också rör på sig är min remiss för magsäcksoperationen. Nu är den iväg skickad. Så det är snällt till att vänta på att en läkartid ska dimpa ner i brevlådan. Är väldigt spänd. Vill ju få det avskarat. Nu får jag verkligen ta tag i och leta info om operationen. Vill inte vara oförberedd.

Idag har jag varit ledig och det har varit hur skönt som helst. Har varit iväg på sjukgymnastik och vattengympa. Nu vet jag att mitt ryggonda inte beror på något ryggskott (som jag trott). Det är min reumatism som satt sig i ryggen. När sjukgymnasten tryckte på några punkter ner emot bäckenbenet, så skulle jag kunnat kicka honom på ett visst ställe. Så ont gjorde det. Det var det som avgjorde han diagnos. När jag var klar med mina besök på sjukgymnastiken och gympan, gick jag upp till reumatologen för att boka en läkartid. Vill ju få min rygg undersökt och få ev ny medicinering. Troligtvis så behöver jag kortison.

Väl hemma igen så var det en inplanerad fika med en arbetskamrat och tre av hennes barn. Vi åt pastasallad och satt och snackade skit, mest om jobbet. Efter maten ville ungarna ut och bada i poolen. De uppskattade den verkligen och det var kul att titta på dem när de plaskade runt. Jag blev inte ett dugg sugen på att göra dem sällskap.

Ikväll sar svärföräldrarna varit här på en snabb visit. Dom hade lite saker här att hämta. Alltid kul med besök, men ibland är det skönare när dom åkt. Idag var det inte så, fast jag var trött. Men nu kommer jag att säga natti natti till er alla. Behöver min sömn för att orka med jobbet imorgon.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0