LEDIG!!!!!

Äntligen är jag ledig. Ska bara slappa denna helgen. Visst kommer det att bli lite hushållsarbete, men inte mer än vad som behövs. Det känns så skönt att vara ledig, då det varit en stressig vecka på jobbet. Och inte blir det bättre när någon jobbar extremt långsamt och att någon springer och skvallrar och kritiserar en städning. Men det är bara till att inte br sig om det och sköta sitt eget. Det är det bästa för alla parter.

Idag var det en välförtjänt sovmorgon, hade min senaste i måndags.  I förmiddag har vi varit och veckohandlat. Skönt att ha det avklarat. Nu är älsklingen hos sina föräldrar och jag försöker kurera min migrän. Den känns redan lite bättre efter lite vila. Jag tror nog att jag får ta mig i kragen och sortera upp lite ren tvätt, så att tvättkorgen blir ledig till den smutsiga tvätten. MÅSTE tvätta under helgen. Blir vädret bra imorgon så kommer jag att njuta av solen samt bada lite. Var ett tag sen jag kännde på poolen. Har helt enkelt inte orkat när jag kommit hem från jobbet.

Igår konstaterade jag att det bara är fyra veckor kvar på mitt sommarjobb. Vart har tiden tagit vägen?? Känns som om det var förra veckan som jag började.  Men bättre att det är på detta viset än att man går och lider. Men ska jag vara ärlig så vet jag inte om det är ett jobb som jag skulle vilja jobba med alltid. Känner att min reumatism inte mår så bra av jobbet. Har ständig inflammatin i min vänstra axel, men det kunde varit värre. Det kunde ju vara så illa att jag inte kunde utföra mina sysslor.

Nej, nu drar jag mot tvättkorgen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0