Men varför vill det inte ge sig??!!

Tycker att jag mår si så där mest hela tiden. Är det inte det ena så är det det andra. Något som är positivt är att min huvudvärk har blivit mycket bättre. På en vecka har jag bara behövt medicinera en gång, mot tidigara i stort sätt varje dag. Nu sitter jag här med nackspärr. Har svårt att röra på nacken åt båda hållen. När ska det hela ge med sig?? Men detta ska inte så hindra mig. Jag ska ut och promenera med stavarna i skogen ikväll, när älsklingen är på fotbollsträning.

Jag vet att jag klagar mycket, men det är inget kul att gå och känna sig hängig mest hela tiden. För min del är det inte lönt att gå till doktorn, då jag vet att mycket av mina smärtproblem har med min ledgångsreumatism att göra. För mig är det bara till att acceptera att jag har min värk. Men jag kan säga att det är så svårt, fast jag varit sjuk i nästa fem år nu. Jag vill inget hellre än att bli av med min värk. Men som det är nu så gå den att leva med och jag hoppas att det kommer att vara så i många år ännu.

Jag vet hur lederna kan se ut när reumatismen bryter ner dem totalt. Jag har haft tur, för min reumatism upptäcktes i ett mycket tidigt stadium. Än så länge är där inga ledförändringar =) Medicineringen funkar också bra. Fast det är inget kul att ta sprutor. Men bättre det är som jag hade det innan. För då fick jag cellgifter och då mådde jag verkligen inget bra. Började tom att tappa hår, inget kul det. Så sen snart två och ett halvt år tar jag sprutor och dom fungerar mycket bra. Visst kommer jag ner i svackor. Men vem gör inte det när man har ont. För mig är det bara till att acceptera svacka och låta den läka ut av sig själva. Och det gör den också, ganska så fort. En svacka för mig brukar vara i max en vecka.

Nej, nu ska jag sätta mig och läsa i min bok.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0